mandag 29. februar 2016

Vi har også jobbet en del med portretter og jeg har tatt to bilder av min gode kamerat Antaan Nilsen


Det første bildet er ment å være et helt vanlig halvtotalt portrettbilde. Jeg har valgt å la modellen prøve ut en del forskjellige ansiktstryk og måter å uttrykke følelser på. Når dette bilde ble tatt var Antaan ikke helt i hundre, Han hadde en litt tøff tid og jeg tenkte at jeg skulle fremstille han akkurat slik han var. Jeg valgte å bruke grå bakgrunn for å kompensere med den svarte genseren hans. Jeg ville ikke ha noen stor kontrast men et litt renere uttrykk med et litt tydelig skille. Skyggen i bakgrunnen skal symbolisere noe ifra fortiden hans som "tar han igjen". Fysisk ser han ganske sliten ut, men armene i kryss skaper en liten illusjon om at han vet hva som kommer. Ansiktet viser en herdet person som stålsetter seg for å holde ut litt til.

Jeg mener at å se på dette bilde skaper en medynk, som å se en skadet fugl. Men det er også et lite snev av frykt som vekkes, en frykt om hva som vil skje.



Det andre bilde er en inspirert av Albert Watson's bilde: Michael Jackson, New york, 1999. http://www.albertwatson.net/  Og hans bilde: Jack Nichelsen, New York, 1998

Dette bilde gir oss en mye friere følelse. Man ser en gutt som gjør hva en glad i. Man kan forsatt se det litt slappe. Bilde er i svarthvit for å få et inntrykk av personligheten til personen og ikke omgivelsene. Jeg vil si at dette bilde taler for segselv og viser hvem Antaan Nilsen er som person blant venner

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar